4 lutego 2016
Pełnomocnik ochrony informacji niejawnych
Pełnomocnik ochrony informacji niejawnych: | Anna Stępień |
Siedziba: | 37-400 Nisko Pl. Wolności 2 |
tel. | 15 8412-700 w. 125 15 8412-075 |
a.stepien@powiatnizanski.pl |
Zadania pełnomocnika
Do zadań pełnomocnika ochrony informacji niejawnych oraz pionu ochrony należy w szczególności:
- zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego,
- zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
- zarzadzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
- opracowywanie i aktualizacja planu ochrony informacji niejawnych w jednostce i nadzorowanie jego realizacji,
- okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych wg zasad określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228),
- prowadzenie zwykłych postepowań sprawdzających oraz kontrolnych postepowań sprawdzających,
- opracowanie i aktualizacja sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych w Wydziałach o klauzuli „poufne”,
- opracowanie i aktualizacja dokumentacji określającej poziom zagrożeń związany z nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych lub ich utratą,
- opracowanie i aktualizacja instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne” i „zastrzeżone” oraz zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony,
- prowadzenie kancelarii niejawnej, a w szczególności:
- przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie, przekazywanie i wysyłanie dokumentów zawierających informacje niejawne,
- prowadzenie obowiązujących rejestrów dokumentów niejawnych,
- bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych,
- udostępnianie, lub wydawanie dokumentów osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa,
- kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów zawierających informacje niejawne,
- prowadzenie bieżącej kontroli postepowania z dokumentami niejawnymi.
Metryczka
Wytworzono: | 2016-02-04 08:35 | przez: Teresa Antoniak |
---|---|---|
Opublikowano: | 2016-02-04 00:00 | przez: Andrzej Kołodziej |
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Nisku | |
Odwiedziny: | 2055 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.