Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Piątek, 2024-04-19 ( Imieniny: Alfa, Leonii)

BIP - Starostwo Powiatowe w Nisku - Pełnomocnik ochrony informacji niejawnych

Pełnomocnik ochrony informacji niejawnych

Pełnomocnik ochrony informacji niejawnych: Anna Stępień
Siedziba: 37-400 Nisko Pl. Wolności 2
tel. 15 8412-700 w. 125
15 8412-075
e-mail a.stepien@powiatnizanski.pl

 Zadania pełnomocnika

 Do zadań pełnomocnika ochrony informacji niejawnych oraz pionu ochrony należy w szczególności:

  1. zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
  2. zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego,
  3. zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
  4. zarzadzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka,  
  5. kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
  6. opracowywanie i aktualizacja planu ochrony informacji niejawnych w jednostce i nadzorowanie jego  realizacji,
  7. okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
  8. szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych wg zasad określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228),
  9. prowadzenie zwykłych postepowań sprawdzających oraz kontrolnych postepowań sprawdzających,
  10. opracowanie i aktualizacja sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych w Wydziałach o klauzuli „poufne”,
  11. opracowanie i aktualizacja dokumentacji określającej poziom zagrożeń związany z nieuprawnionym dostępem do informacji niejawnych lub ich utratą,
  12. opracowanie i aktualizacja instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli „poufne” i „zastrzeżone” oraz zakres i warunki stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony,
  13. prowadzenie kancelarii niejawnej, a w szczególności:
  • przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie, przekazywanie i wysyłanie dokumentów zawierających informacje niejawne,
  • prowadzenie obowiązujących rejestrów dokumentów niejawnych,
  • bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych,
  • udostępnianie, lub wydawanie dokumentów osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa,
  • kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów zawierających informacje niejawne,
  • prowadzenie bieżącej kontroli postepowania z dokumentami niejawnymi.

 

Autor: Teresa Antoniak

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2016-02-04 08:35przez: Teresa Antoniak
Opublikowano:2016-02-04 00:00przez: Andrzej Kołodziej
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Nisku
Odwiedziny:2055

Rejestr zmian

  • Brak wpisów.

Banery/Logo