BIP - Starostwo Powiatowe w Nisku

Wydział Organizacji, Spraw Obronnych i Zarządzania Kryzysowego

Naczelnik Wydziału: Tomasz Tryka
Siedziba: 37-400 Nisko Pl. Wolności 2
tel. 15 8412-700
e-mail ozk@powiatnizanski.pl

 Zadania wydziału

Do zadań Wydziału Organizacji, Nadzoru, Spraw Obywatelskich i Obronnych należy w szczególności:

  1. Prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek  organizacyjnych powiatu.
  2. Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.
  3. Prowadzenie spraw związanych z organizacją prac interwencyjnych, stażami absolwenckimi.
  4. Wykonywanie zadań związanych z gospodarką etatami i funduszem wynagrodzeń.
  5. Organizowanie i przeprowadzanie procedury zatrudnienia na wolne stanowiska urzędnicze w oparciu o wolny i konkurencyjny nabór.
  6. Koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników.
  7. Współdziałanie w prowadzeniu spraw związanych z organizacją służby przygotowawczej.
  8. Prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami państwowymi i resortowymi.
  9. Prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników, emerytów i ich rodzin.
  10. Opracowywanie projektów Regulaminu organizacyjnego i Regulaminu pracy, ich aktualizacja oraz kontrola realizacji.
  11. Opracowywanie projektów zarządzeń Starosty z zakresu działania Wydziału.
  12. Prowadzenie rejestru zarządzeń wewnętrznych.
  13. Prowadzenie zbioru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty.
  14. Organizowanie przyjęć interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starosty i Wicestarosty.
  15. Prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków, kontrola terminowego załatwiania.
  16. Prowadzenie zbioru protokołów z kontroli zewnętrznych, koordynowanie i nadzorowanie realizacji wniosków pokontrolnych.
  17. Współdziałanie z Krajowym Biurem Wyborczym w zakresie zapewnienia warunków terminowej i zgodnej z prawem realizacji zadań wyborczych przez organy samorządu powiatowego.
  18. Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa.
  19. Wydawanie zezwoleń na sprowadzanie z zagranicy zwłok lub szczątków ludzkich.
  20. Organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych celem przewiezienia ich przed pochowaniem, na wniosek właściwego organu, do zakładu medycyny sądowej, a w razie jego braku na obszarze powiatu do najbliższego szpitala mającego prosektorium, w celu ustalenia przyczyny zgonu.
  21. Udzielanie  pomocy repatriantom zgodnie z ustawą o repatriacji.
  22. Przyjmowanie  zawiadomienia o znalezieniu rzeczy znalezionej, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.
  23. Obsługa Biura Obsługi Interesanta, udzielanie informacji o zakresie działania wydziałów starostwa oraz miejscu załatwiania poszczególnych spraw, prowadzenie kancelarii ogólnej w systemie elektronicznego obiegu dokumentów.
  24. Prowadzenie spraw  związanych z zaopatrzeniem w materiały biurowe, środki czystości, prasę, wydawnictwa oraz pieczęcie urzędowe i tablice.
  25. Obsługa sekretariatu Starosty i Wicestarosty.
  26. Prowadzenie archiwum zakładowego starostwa.
  27. Nadzór nad ochroną danych osobowych, prowadzenie ewidencji pracowników upoważnionych do przetwarzania danych osobowych, prowadzenie szkoleń, sporządzanie analiz sytuacji, okoliczności i przyczyn naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych.
  28. Organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej.
  29. Planowanie i organizowanie akcji kurierskiej na terenie powiatu.
  30. Opracowanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń  w zakresie wykonywania zadań obronnych.
  31. Opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej.
  32. Opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania powiatu, a także stosownych planów obronnych.
  33. Realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Starosty zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa.
  34. Opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego na czas wojny i jego aktualizacja.
  35. Organizowanie stałego dyżuru oraz opracowywanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru.
  36. Realizacja przedsięwzięć związanych ze świadczeniami osobistymi i rzeczowymi w zakresie potrzeb wynikających z zadań realizowanych przez Starostę.
  37. Planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych.
  38. Opracowanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia na potrzeby obronne.
  39. Obsługa informatyczna Starostwa, a w szczególności:
  1. administrowanie sieci komputerowej Starostwa Powiatowego oraz obsługa:
    • poczty internetowej,
    • strony internetowej – opracowywanie, aktualizacja,
    • biuletynu informacji publicznej;
  2. administrowanie siecią Wydziału Geodezji i Gospodarki Gruntami
  3. zapewnienie sprawności sprzętu komputerowego oraz instruktaż z zakresu obsługi i instalacja opracowań,
  4. przygotowywanie i wysyłanie do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego aktów prawnych, informacji wymagających ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym zgodnie z ustawą o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych w formie XML z Wydziałów Starostwa.
  5. zabezpieczenie łączności telefonicznej i telefaksowej
  1. Zadania z zakresu zarządzania kryzysowego.
  2. Zadania z zakresu obsługi – koordynowania działań Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
  3. Koordynowanie działań w zakresie obrony cywilnej.
  4. Zadania z zakresu bezpieczeństwa publicznego oraz współpracy z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami.
  5. Zadania z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy (powierzenie zadań na podstawie art. 23711 1 Kodeksu pracy).
  6. Zadania z zakresu spraw ochrony przeciwpożarowej.
  7. Przygotowywanie projektów opinii zgodnie z ustawą z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych.

 

Autor: Teresa Antoniak

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2016-02-04 08:45przez: Teresa Antoniak
Opublikowano:2016-02-04 08:26przez: Andrzej Kołodziej
Zmodyfikowano:2019-01-04 08:13przez: Andrzej Kołodziej
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Nisku
Odwiedziny:6728

Rejestr zmian

  • [2019-01-04 08:13:10]Andrzej Kołodziejzmiana nazwy wydziału oraz zakresu zadań