Nisko, dnia 30 stycznia 2024 r.
PK.0643.3.2024
Informacja z przeprowadzonych kontroli zewnętrznych i wewnętrznych w 2023 r.
Zgodnie z § 11 zarządzenia Nr 12/2011 Starosty Niżańskiego z dnia 27 stycznia 2011 r. w sprawie określenia sposobu przeprowadzania kontroli w Starostwie Powiatowym w Nisku i kontroli jednostek organizacyjnych Powiatu, przedkładam informację z realizacji planu kontroli za 2023 r. Kontrole zostały przeprowadzone przez Pełnomocnika ds. kontroli, Naczelników Wydziałów i pracowników im podległych oraz przez samodzielne stanowiska.
I. Kontrole przeprowadzone przez Pełnomocnika ds. kontroli
Pełnomocnik ds. kontroli w 2023 r. przeprowadził następujące kontrole w jednostkach organizacyjnych Powiatu Niżańskiego i w jednostkach korzystających z dotacji z Powiatu:
1) 13 kontroli problemowych,
2) 5 kontroli sprawdzających.
Główne cele kontroli przeprowadzanych w 2023 r. przez Pełnomocnika ds. kontroli to:
1) sprawdzenie stopnia realizacji zaleceń pokontrolnych;
2) ocena zgodności działalności z przepisami prawa i procedurami wewnętrznymi;
3) aktualność procedur finansowych;
4) ocena wiarygodności sprawozdań budżetowych;
5) prawidłowość wykorzystania dotacji;
6) ocena wykonania zadania publicznego;
7) prawidłowość stosowania klasyfikacji budżetowej dochodów i wydatków;
8) prawidłowość rozliczania godzin ponadwymiarowych;
9) prawidłowość, celowość i terminowość dokonywania wydatków;
10) prawidłowość naliczania, pobierania i odprowadzania dochodów do Powiatu;
11) prawidłowość przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji;
12) rzetelność prowadzonej ewidencji księgowej;
13) ocena realizacji zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej określonych w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 447 z późn. zm.).
Ujawnione w toku kontroli nieprawidłowości skutkowały sformułowaniem zaleceń pokontrolnych.
Na podstawie upoważnienia Zarządu Powiatu Niżańskiego i upoważnień Starosty Niżańskiego, Pełnomocnik ds. kontroli przeprowadził następujące kontrole:
Jednostka kontrolowana |
Informacje o przeprowadzonych kontrolach
|
Warsztaty Terapii Zajęciowej w Rudniku nad Sanem |
Tematyka kontroli: Wydatkowanie środków publicznych otrzymanych z budżetu Powiatu w 2022 r. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa. Termin kontroli: 15.02.2023 r. – 23.02.2023 r. Okres objęty kontrolą: 01.01.2022 r. – 31.12.2022 r. Zalecenia: Brak |
Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Rudniku nad Sanem |
Tematyka kontroli: Ocena wykonania zadania publicznego, w tym wydatkowanie przekazanych środków finansowych w 2022 r. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa. Termin kontroli: 28.02.2023 r. – 03.03.2023 r. Okres objęty kontrolą: 01.01.2022 r. – 31.12.2022 r. Zalecenia: Brak |
Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Nisku |
Tematyka kontroli: Prawidłowość wykorzystania dotacji. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa. Termin kontroli: 20.03.2023 r. – 24.03.2023 r. Okres objęty kontrolą: 01.01.2022 r. – 31.12.2022 r. Zalecenia: Brak |
Dom Dziecka „Nasz Dom Dzieciątka Jezus” w Rudniku nad Sanem |
Tematyka kontroli: Prawidłowość wykorzystania dotacji w II półroczu 2022 r. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa i sprawdzająca. Termin kontroli: 30.03.2023 r. – 13.04.2023 r. Okres objęty kontrolą: 01.01.2022 r. – 30.06.2022 r. Zalecenia: Brak |
Zespół Szkół im. gen. Władysława Sikorskiego w Rudniku nad Sanem |
Tematyka kontroli: Prawidłowość rozliczania godzin ponadwymiarowych. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa. Termin kontroli: 27.04.2023 r. – 12.05.2023 r. Okres objęty kontrolą: 01.01.2023 r. – 31.03.2023 r. Zalecenia: Brak |
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Nisku |
Tematyka kontroli: Prawidłowość przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji. Prawidłowość wykonania zaleceń pokontrolnych. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa i sprawdzająca. Termin kontroli: 20.06.2023 r. – 30.06.2023 r. Okres objęty kontrolą: inwentaryzacja przeprowadzona od dnia 21.12.2021 r. do dnia 15.01.2022 r. Zalecenia: Brak |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nisku |
Tematyka kontroli: Gospodarka finansowa jednostki ze szczególnym uwzględnieniem aktualności procedur finansowych, wydatków i prawidłowości gospodarowania ZFŚS. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa i sprawdzająca. Termin kontroli: 31.05.2023 r. – 12.06.2023 r. Okres objęty kontrolą: 01.01.2022 r. – 31.03.2023 r. Zalecenia: Wydano jedno zalecenie pokontrolne. Jednostka pismem znak PCPR.082.1.2023 z dnia 10 lipca 2023 r. poinformowała o zrealizowanych zaleceniach pokontrolnych. |
Liceum Ogólnokształcące w Nisku |
Tematyka kontroli: Prawidłowość naliczania, pobierania i odprowadzania dochodów do Powiatu. Prawidłowość rozliczania godzin ponadwymiarowych. Prawidłowość wykonania zaleceń pokontrolnych. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa i sprawdzająca. Termin kontroli: 06.07.2023 r. – 14.07.2023 r. Okres objęty kontrolą: 01.01.2023 r. – 31.03.2023 r. Zalecenia: Wydano dwa zalecenia pokontrolne. Jednostka pismem znak LO.09/091/270/23 z dnia 8 września 2023 r. poinformowała o zrealizowanych zaleceniach pokontrolnych. |
Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej w Nisku |
Tematyka kontroli: Prawidłowość naliczania, pobierania i odprowadzania dochodów do Powiatu. Prawidłowość wykonania zaleceń pokontrolnych. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa i sprawdzająca. Termin kontroli: 12.09.2023 r. – 27.09.2023 r. Okres objęty kontrolą: 01.01.2023 r. – 30.06.2023 r. Zalecenia: Brak |
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Rudniku nad Sanem |
Tematyka kontroli: Gospodarka finansowa jednostki ze szczególnym uwzględnieniem aktualności procedur finansowych, dochodów, wydatków i prawidłowości gospodarowania ZFŚS. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa. Termin kontroli: 10.10.2023 r. – 26.10.2023 r. Okres objęty kontrolą: 01.01.2023 r. – 30.06.2023 r. Zalecenia: Brak. |
Powiatowy Urząd Pracy w Nisku |
Tematyka kontroli: Gospodarka finansowa jednostki ze szczególnym uwzględnieniem aktualności procedur finansowych, dochodów, wydatków i prawidłowości gospodarowania ZFŚS. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa. Termin kontroli: 08.11.2023 r. – 22.11.2023 r. Okres objęty kontrolą: 01.01.2023 r. – 30.06.2023 r. Zalecenia: Brak. |
Zarząd Dróg Powiatowych w Nisku |
Tematyka kontroli: Prawidłowość przygotowania, przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji. Rodzaj kontroli: kontrola problemowa. Termin kontroli: 23.11.2023 r. – 07.12.2023 r. Okres objęty kontrolą: inwentaryzacja przeprowadzona w 2022r. Zalecenia: Brak |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nisku |
Tematyka kontroli: Ocena realizacji zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej określonych w art. 76 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2022 r. poz. 447 z późn. zm.). Rodzaj kontroli: kontrola problemowa. Termin kontroli: 07.12.2023 r. – 14.12.2023 r. Okres objęty kontrolą: 01.01.2023 r. – 30.11.2023 r. Zalecenia: Brak. Kontrola problemowa przeprowadzona na podstawie upoważnienia Zarządu Powiatu Niżańskiego. |
Pełna dokumentacja z przeprowadzonych kontroli znajduje się u Pełnomocnika ds. kontroli.
Pełnomocnik ds. kontroli działając na podstawie upoważnienia Zarządu Powiatu Niżańskiego przeprowadził kontrolę w 18 rodzinach zastępczych funkcjonujących na terenie Powiatu Niżańskiego, w których przebywają dzieci do 18-go roku życia. Dokumentacja z przeprowadzonych wizyt kontrolnych znajduje się u Pełnomocnika ds. kontroli.
Zarząd Powiatu Niżańskiego zapoznał się ze sprawozdaniem z kontroli rodzin zastępczych.
II. Kontrole przeprowadzone przez Naczelników Wydziałów i pracowników im podległych oraz przez samodzielne stanowiska.
Zgodnie z planem kontroli na 2023 r. Starostwa Powiatowego w Nisku przeprowadzono następujące kontrole:
Jednostka kontrolowana |
Zakres i wyniki kontroli |
Wydział Organizacji, Spraw Obronnych i Zarządzania Kryzysowego |
|
Kontrole wewnętrzne |
|
Wieloosobowe stanowisko ds. obywatelskich i obronnych |
Tematyka kontroli: Prawidłowość prowadzenia spraw związanych z zaopatrzeniem w materiały biurowe, Zakupu materiałów biurowych w 2023 r. dokonywano po zastosowaniu procedur zaproszenia do składania ofert pn. „Sukcesywna dostawa materiałów biurowych i papierniczych dla Starostwa Powiatowego w Nisku” oraz w oparciu o przeprowadzone rozpoznania cenowe lub drobne zakupy wykonane bezpośrednio bez przeprowadzania procedury wyboru wykonawcy. Zakupione materiały biurowe i papiernicze wpisuje się do prowadzonej ewidencji tj. do kartotek materiałowych na podstawie faktury, rachunku dokumentującego zakup. Rozchód materiałów biurowych jest ewidencjonowany w kartotekach materiałowych. Fakt otrzymania materiałów potwierdzany jest przez pracowników w kartotece wydanych materiałów lub bezpośrednio na fakturze. Sprawy prowadzone są prawidłowo, bez uwag. |
Stanowisko ds. organizacyjno- kadrowych |
Tematyka kontroli: Prawidłowość i terminowość przyznawania dodatków stażowych. W roku 2023 skontrolowane zostały dodatki stażowe. Ogółem przyznano 23 dodatki. Wszystkie dodatki zostały przyznane w terminie zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami ich przyznawania. Sprawy prowadzone są prawidłowo, bez uwag. |
Starostwo Powiatowe w Nisku – budynek |
Tematyka kontroli: Ocena stanu BHP. Okresowej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy dokonano na podstawie art. 207 Kodeksu Pracy i rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy. Analizą m. in. objęto badania pracowników, szkolenia pracowników z zakresu BHP, oceny ryzyka zawodowego, pomieszczenia obiektów i dokonane pomiary. W wyniku przeprowadzonej analizy stwierdzono: 1. stan techniczny nie budzi zastrzeżeń, Z analizy materiałów pokontrolnych należy uznać stan bezpieczeństwa i higieny pracy w Starostwie Powiatowym w Nisku za zadowalający. |
Starostwo Powiatowe w Nisku – budynek Plac Wolności 2 |
|
Starostwo Powiatowe w Nisku – budynek |
|
SKARBNIK POWIATU |
|
Kontrole wewnętrzne |
|
Jednostki organizacyjne |
Tematyka kontroli: Terminowość przekazywania materiałów do opracowania projektu budżetu na 2024 r. Z przeprowadzonej kontroli wynika, że tylko jedna jednostka nie dostosowała się do ustalonego terminu tj. Komenda Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Nisku, opracowany projekt budżetu tej jednostki wpłynął 19 października 2023 r. (ustalony termin do 15 października 2023 r.). Pozostałe jednostki oraz Naczelnicy Wydziałów Starostwa przekazali opracowane materiały w wymaganym terminie. |
Naczelnik Wydziału Finansowego |
Tematyka kontroli: Terminowość oraz prawidłowość odprowadzania na rachunek bankowy równowartości odpisu na ZFŚS. W wyniku przeprowadzonej kontroli analiza wykazała, iż nieprawidłowo został naliczony odpis na ZFŚS na 2023 r. w Starostwie Powiatowym w Nisku. Błędnie ustalono kwotę odpisu dla emerytów i osób niepełnosprawnych, co spowodowało zawyżenie należnego odpisu o kwotę 708,18 zł. W zawiązku z powyższymi ustaleniami zalecono zwrot kwoty nienależnego odpisu z rachunku ZFŚS na rachunek główny Powiatu Niżańskiego. Ponadto pouczono o przestrzeganiu obowiązujących przepisów w tym zakresie. |
SEKRETARZ POWIATU |
|
Kontrole wewnętrzne |
|
Pracownicy Biura Rady |
Tematyka kontroli: 1. Prawidłowość prowadzenia dokumentacji stanowiącej podstawę do naliczania diet radnych Rady Powiatu Niżańskiego. Na podstawie przeprowadzonej kontroli stwierdzono, że kontrolowane zadania realizowane były przez Biuro Rady zgodnie z właściwymi przepisami i w obowiązujących terminach. |
WYDZIAŁ FINANSOWY |
|
Kontrole wewnętrzne |
|
Pracownicy Wydziału Finansowego |
Tematyka kontroli: 1. Terminowość płacenia zobowiązań. W wyniku kontroli nie stwierdzono zaniedbań w przestrzeganiu przepisów oraz procedur wewnętrznych obowiązujących w Starostwie Powiatowym. |
WYDZIAŁ GOSPODARKI MIENIEM POWIATU |
|
Kontrole wewnętrzne |
|
Pracownicy Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu |
Tematyka kontroli: 1. Prawidłowość przeprowadzania/ wykonania wybranej inwestycji drogowej. Kontrolą objęto realizację zadania pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1069R od drogi 858 – Krzeszów. 2. Prawidłowość prowadzenia wybranych spraw związanych z przeprowadzaniem postępowań Kontrolą objęto dwa postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, pn.: 1) ”Przebudowa drogi powiatowej Nr 1049R DK19 – Szyperki-Jarocin na odcinku DK19 – Huta Deręgowska i Huta Deręgowska – Szyperki; oraz dwa postepowania bez zastosowania ustawy Prawo zamówień publicznych, których wartość netto nie przekracza 130 000 zł zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych pn.: 1) wykonanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa na terenie obrębu ewidencyjnego Łazory wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Nieprawidłowości nie stwierdzono. |
WYDZIAŁ EUKACJI, SPRAW SPOŁECZNYCH I PROMOCJI |
|
Kontrole wewnętrzne |
|
Wybrany pracownik Wydziału Edukacji, Spraw Społecznych i Promocji |
Tematyka kontroli: Terminowość załatwiania spraw. Kontrola nie wykazała nieprawidłowości. |
Kontrole zewnętrzne |
|
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy |
Tematyka kontroli: Zgodność liczby uczniów/ wychowanków przeliczanych daną wagą ze stanem faktycznym w dniu 30 września 2023 r. Kontrola nie wykazała nieprawidłowości. |
Regionalne Centrum Edukacji Zawodowej |
|
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI |
|
Kontrole wewnętrzne |
|
Wieloosobowe stanowisko ds. rejestracji pojazdów i uprawnień |
Tematyka kontroli: 1. Przestrzeganie wymogów ustawy o kierujących pojazdami przy wydawaniu uprawnień do kierowania pojazdami, prawidłowość gromadzenia dokumentacji w aktach kierowców. Wyniki kontroli były pozytywne, nie stwierdzono błędów i niedociągnięć. |
Kontrole zewnętrzne |
|
Stacje Kontroli Pojazdów z siedzibą w Powiecie Niżańskim |
Tematyka kontroli: Spełnienie warunków określonych w art. 83 b Prawa o ruchu drogowym. Przeprowadzono 10 kontroli okresowych Stacji Kontroli Pojazdów. Kontrole przeprowadzono celem sprawdzenia posiadania odpowiedniego zaplecza technicznego, posiadania wymaganych uprawnień przez Właściciela Stacji, jak również diagnostów, określonych w obowiązujących przepisach. Kontroli wyrywkowej poddano również gromadzoną na stacjach dokumentację |
Drogi powiatowe i gminne |
Tematyka kontroli: Kontrola prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. W pierwszym półroczu przeprowadzono jedną kontrolę prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na drogach powiatowych i gminnych. Natomiast w drugim półroczu przeprowadzono takich kontroli cztery. Stwierdzone usterki wskazano zarządcom dróg. |
Podmioty gospodarcze którym Starosta Niżański wydał licencję na transport drogowy |
Tematyka kontroli: Spełnienie wymogów ustawy o transporcie drogowym do posiadania licencji. Zaplanowano 48 kontroli przewoźników drogowych. Przeprowadzono 41 kontroli przewoźników drogowych, które zakończono wynikiem pozytywnym tj. nie stwierdzono żadnych uchybień i nie wydano w związku z tym żadnych zaleceń pokontrolnych. W przypadku czterech przedsiębiorców kontroli nie przeprowadzono z powodu zakończenia działalności gospodarczej. |
Ośrodki Szkolenia Kierowców działające na terenie Powiatu Niżańskiego |
Tematyka kontroli: Spełnienie warunków określonych w art. 44 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami. W listopadzie 2023 r. przeprowadzono 5 kontroli Ośrodków Szkolenia Kierowców działających na terenie Powiatu Niżańskiego. Przeprowadzono też jedną kontrolę infrastruktury ośrodka szkolenia kierowców mającego na terenie powiatu niżańskiego biuro. Kontrole prowadzono pod kątem spełnienia wymagań określonych w ustawie o kierujących pojazdami oraz wydanych na jej podstawie przepisów wykonawczych. Kontrole nie wykazały zaniedbań zarówno technicznych jak i w dokumentacji. |
WYDZIAŁ ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA |
|
Kontrole wewnętrzne |
|
Pracownicy Wydziału Architektury i Budownictwa |
Tematyka kontroli: 1. Kontrola kompletności sprawdzeń przyjętych zgłoszeń robót budowlanych dokonanych w trybie art. 30 prawa budowlanego. Zalecono przestrzeganie wymagań prawa budowlanego w pracy bieżącej. 2. Kontrola bezzwłocznego przekazywania organom nadzoru budowlanego kopii decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego. Zalecono przestrzeganie przekazywania wszystkich rozstrzygnięć do 7-miu dni od odpowiednio ostateczności pozwolenia na budowę lub od daty wydania innych decyzji, postanowień i przyjęcia zgłoszeń. |
WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA, LEŚNICTWA I ROLNICTWA |
|
Kontrole zewnętrzne |
|
Zakład Artykułów Ściernych ARMES |
Tematyka kontroli: Kontrola przestrzegania warunków decyzji Starosty Niżańskiego z dnia 15.07.2016 r., znak: OLRII.6224.5.2016 na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza. |
Zakład Tworzyw Sztucznych w Jarocinie |
Tematyka kontroli: Kontrola przestrzegania warunków decyzji Starosty Niżańskiego z dnia 11.01.2016 r., znak: OLRIV.6233.12.2015 wraz ze zmianami, na przetwarzanie odpadów. |
GALICJA Leżajsk |
Tematyka kontroli: Kontrola przestrzegania warunków decyzji Starosty Niżańskiego z dnia 19.07.2021 r., znak: OLR.III.6522.15.2021, koncesja na pobór piasku ze złoża ŁAZÓW IV. Nie wydano zaleceń pokontrolnych. |
Firma Usługowo – Produkcyjna Krzeszów |
Tematyka kontroli: Kontrola przestrzegania warunków decyzji Starosty Niżańskiego z dnia 10.10.2011 r., znak: OLR.III.7511-24/10/11, koncesja na pobór piasku ze złoża SIGIEŁKI 1-2. Nie wydano zaleceń pokontrolnych. |
Osoby, które zalesiły grunt rolny w 2018 r. lub w 2019 r. |
Tematyka kontroli: Kontrola udatności upraw leśnych założonych w ramach PROW 2014-2020 r. . Przeprowadzono kontrolę trzech właścicieli. Skontrolowano osiem działek. |
Gminy na terenie Powiatu Niżańskiego |
Tematyka kontroli: Kontrola wykonania warunków decyzji wydanych na podstawie ustawy o ochronie przyrody. Skontrolowano warunki realizacji 4 decyzji. |
Nadleśnictwa: Janów Lubelski, Kolbuszowa, Rudnik |
Tematyka kontroli: Kontrola realizacji zadań z zakresu ustawy o lasach przekazanych stosownymi porozumieniami. Nie wydano zaleceń pokontrolnych. |
Działka nr 438 w miejscowości Katy |
Tematyka kontroli: Kontrola ponownego wprowadzenia roślinności leśnej. Nie wydano zaleceń pokontrolnych. |
Działka nr 213 w miejscowości Kusze |
Tematyka kontroli: Kontrola ponownego wprowadzenia roślinności leśnej. Nie wydano zaleceń pokontrolnych. |
Kontrole wewnętrzne |
|
Pracownicy Wydziału Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa |
Tematyka kontroli: 1. Prowadzenie teczek zgodnie z instrukcją kancelaryjną. Nie stwierdzono nieprawidłowości. |
WYDZIAŁ GEODEZJI I GOSPODARKI GRUNTAMI |
|
Kontrole wewnętrzne |
|
Pracownicy Wydziały Geodezji i Gospodarki Gruntami |
Tematyka kontroli: Kontrolę wewnętrzną przeprowadzono w zakresie: 1. ewidencji gruntów i budynków, Kontrolowane sprawy prowadzone były prawidłowo. |
Kontrole zewnętrzne |
|
P.H.U. ELBEX Stalowa Wola |
Tematyka kontroli: Kontrola rekultywacji gruntów w granicach obszaru i terenu górniczego „Kamionka” w obrębie działek nr 1986/8 i 1989/2 w miejscowości Kamionka, gmina Krzeszów – decyzja Starosty Niżańskiego z dnia 19.08.2021 r., znak G.6122.12.2021. Kontrolę zewnętrzną przeprowadzono na gruntach rekultywowanych przez P.H.U. ELBEX, położonych w granicach obszaru i terenu górniczego „Kamionka”, w obrębie działek nr 1986/8 i 1989/2 w miejscowości Kamionka, gmina Krzeszów. Kontrolę przeprowadzono w formie oględzin jako dowód w postępowaniu administracyjnym w sprawie uznania zakończenia rekultywacji części ww. gruntów (znak sprawy: G.6122.21.2023). |
INSPEKTOR OCHRONY DANYCH |
|
Strefa zbiorów Danych osobowych i analiza ryzyka utraty danych |
Tematyka kontroli: Zakres kontroli: Okresowy przegląd, aktualizacja analizy ryzyka dla celów zarządzania ryzykiem prowadzonym w jednostce. Sprawdzenie działań minimalizujących ryzyko w zależności od stwierdzenia występujących zagrożeń systemu bezpieczeństwa informacji. Zgodnie z planowanymi działaniami dokonano analizy ryzyka czynności z rejestru czynności przetwarzania: 1. udział w postępowaniach dotyczących przedsięwzięć mogących pogorszyć stan środowiska albo mających wpływ na obszar Natura 2000, W oparciu o przeprowadzony przegląd dokonano analizy ryzyka w/w zbiorów w programie RODO Protektor. W dniach 3.11.2022 do 30.04.2023 przeprowadzono audyt zgodności z Krajowymi Ramami Interoperacyjności. Celem audytu była ocena stanu obszaru przetwarzania danych osobowych Powiatowego zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego. Sprawozdanie przekazano dnia 4.05.2023 r. W 2023 r. w ramach projektu Cyfrowy Powiat został przeprowadzony Audyt – Ocena zgodności dokumentacji i rozwiązań bezpieczeństwa stosowanych w Starostwie Powiatowym pod kątem zgodności z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247) oraz Ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz.U. z 2018 r. poz. 1560 z późn. zm.). Audyt został przeprowadzony przez certyfikowaną firmę. Zalecenia IOD w zakresie możliwości podjęcia środków zmierzających do poprawy bezpieczeństwa przetwarzania danych: dokonywać sukcesywnie przeglądów kolejnych zbiorów danych i przeprowadzać analizę ryzyka w programie RODO protektor. Podniesienie poziomu bezpieczeństwa przetwarzania danych w Starostwie Powiatowym w Nisku poprzez zakup nowoczesnych rozwiązań informatycznych oraz uzupełnienie i aktualizację dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. |
Informację o przeprowadzonych w 2023 r. kontrolach sporządzono na podstawie sprawozdań przedłożonych przez Naczelników Wydziałów i samodzielne stanowiska.
SPORZĄDZIŁ:
Pełnomocnik ds. kontroli
Katarzyna Bednarz
ZATWIERDZIŁ:
Starosta
Robert Bednarz