4 lutego 2016
Wydział Organizacji, Spraw Obronnych i Zarządzania Kryzysowego
Naczelnik Wydziału: | Tomasz Tryka |
Siedziba: | 37-400 Nisko Pl. Wolności 2 |
tel. | 15 8412-700 |
ozk@powiatnizanski.pl |
Zadania wydziału
Do zadań Wydziału Organizacji, Nadzoru, Spraw Obywatelskich i Obronnych należy w szczególności:
- Prowadzenie spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.
- Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu.
- Prowadzenie spraw związanych z organizacją prac interwencyjnych, stażami absolwenckimi.
- Wykonywanie zadań związanych z gospodarką etatami i funduszem wynagrodzeń.
- Organizowanie i przeprowadzanie procedury zatrudnienia na wolne stanowiska urzędnicze w oparciu o wolny i konkurencyjny nabór.
- Koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników.
- Współdziałanie w prowadzeniu spraw związanych z organizacją służby przygotowawczej.
- Prowadzenie spraw związanych z odznaczeniami państwowymi i resortowymi.
- Prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników, emerytów i ich rodzin.
- Opracowywanie projektów Regulaminu organizacyjnego i Regulaminu pracy, ich aktualizacja oraz kontrola realizacji.
- Opracowywanie projektów zarządzeń Starosty z zakresu działania Wydziału.
- Prowadzenie rejestru zarządzeń wewnętrznych.
- Prowadzenie zbioru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw do załatwiania spraw w imieniu Starosty.
- Organizowanie przyjęć interesantów zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków do Starosty i Wicestarosty.
- Prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków, kontrola terminowego załatwiania.
- Prowadzenie zbioru protokołów z kontroli zewnętrznych, koordynowanie i nadzorowanie realizacji wniosków pokontrolnych.
- Współdziałanie z Krajowym Biurem Wyborczym w zakresie zapewnienia warunków terminowej i zgodnej z prawem realizacji zadań wyborczych przez organy samorządu powiatowego.
- Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa.
- Wydawanie zezwoleń na sprowadzanie z zagranicy zwłok lub szczątków ludzkich.
- Organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych celem przewiezienia ich przed pochowaniem, na wniosek właściwego organu, do zakładu medycyny sądowej, a w razie jego braku na obszarze powiatu do najbliższego szpitala mającego prosektorium, w celu ustalenia przyczyny zgonu.
- Udzielanie pomocy repatriantom zgodnie z ustawą o repatriacji.
- Przyjmowanie zawiadomienia o znalezieniu rzeczy znalezionej, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru.
- Obsługa Biura Obsługi Interesanta, udzielanie informacji o zakresie działania wydziałów starostwa oraz miejscu załatwiania poszczególnych spraw, prowadzenie kancelarii ogólnej w systemie elektronicznego obiegu dokumentów.
- Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w materiały biurowe, środki czystości, prasę, wydawnictwa oraz pieczęcie urzędowe i tablice.
- Obsługa sekretariatu Starosty i Wicestarosty.
- Prowadzenie archiwum zakładowego starostwa.
- Nadzór nad ochroną danych osobowych, prowadzenie ewidencji pracowników upoważnionych do przetwarzania danych osobowych, prowadzenie szkoleń, sporządzanie analiz sytuacji, okoliczności i przyczyn naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych.
- Organizowanie i przeprowadzenie kwalifikacji wojskowej.
- Planowanie i organizowanie akcji kurierskiej na terenie powiatu.
- Opracowanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych.
- Opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej.
- Opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania powiatu, a także stosownych planów obronnych.
- Realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Starosty zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa.
- Opracowanie projektu regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego na czas wojny i jego aktualizacja.
- Organizowanie stałego dyżuru oraz opracowywanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru.
- Realizacja przedsięwzięć związanych ze świadczeniami osobistymi i rzeczowymi w zakresie potrzeb wynikających z zadań realizowanych przez Starostę.
- Planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych.
- Opracowanie i uaktualnianie planu przygotowań służby zdrowia na potrzeby obronne.
- Obsługa informatyczna Starostwa, a w szczególności:
- administrowanie sieci komputerowej Starostwa Powiatowego oraz obsługa:
- poczty internetowej,
- strony internetowej – opracowywanie, aktualizacja,
- biuletynu informacji publicznej;
- administrowanie siecią Wydziału Geodezji i Gospodarki Gruntami
- zapewnienie sprawności sprzętu komputerowego oraz instruktaż z zakresu obsługi i instalacja opracowań,
- przygotowywanie i wysyłanie do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego aktów prawnych, informacji wymagających ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym zgodnie z ustawą o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych w formie XML z Wydziałów Starostwa.
- zabezpieczenie łączności telefonicznej i telefaksowej
- Zadania z zakresu zarządzania kryzysowego.
- Zadania z zakresu obsługi – koordynowania działań Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
- Koordynowanie działań w zakresie obrony cywilnej.
- Zadania z zakresu bezpieczeństwa publicznego oraz współpracy z powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami.
- Zadania z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy (powierzenie zadań na podstawie art. 23711 1 Kodeksu pracy).
- Zadania z zakresu spraw ochrony przeciwpożarowej.
- Przygotowywanie projektów opinii zgodnie z ustawą z dnia 8 lipca 2010 r. o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych.
Metryczka
Wytworzono: | 2016-02-04 08:45 | przez: Teresa Antoniak |
---|---|---|
Opublikowano: | 2016-02-04 08:26 | przez: Andrzej Kołodziej |
Zmodyfikowano: | 2019-01-04 08:13 | przez: Andrzej Kołodziej |
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Nisku | |
Odwiedziny: | 6727 |
Rejestr zmian
- [2019-01-04 08:13:10]Andrzej Kołodziejzmiana nazwy wydziału oraz zakresu zadań