Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Sobota, 2025-07-12 ( Imieniny: Brunona, Jana)

BIP - Starostwo Powiatowe w Nisku - Postanowienie AB.6740.8.5.2025

Postanowienie AB.6740.8.5.2025

STAROSTA NIŻAŃSKI
 37-400 Nisko
 Pl. Wolności 2

Nisko, dnia 10 lipca 2025 r.

AB.6740.8.5.2025

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 35 ust. 3 w związku z art. 34 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.) art. 11i ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 311) oraz art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572.)

postanawiam

na Burmistrza Gminy i Miasta Nisko, Plac Wolności 14, 37-400 Nisko

nałożyć obowiązek usunięcia następujących nieprawidłowości występujących w dokumentacji przedłożonej przy wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej pn.: Budowa drogi gminnej wzdłuż cieku Borowina oraz przebudowa odcinka drogi gminnej ul. Dąbrowskiego na osiedlu Podwolina w Nisku”

  1. zgodnie z art. 11 b i d ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 311) do wniosku o wydanie decyzji zrid opinie właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz Wójta (burmistrza, prezydenta miasta) wynikające z art. 11 b ust 1 ustawy jw. winny być załączone w oryginale lub uwierzytelnionej kopii;
  2. w ślad za art. 76a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego decyzja Burmistrza Burmistrza Gminy i Miasto Nisko z dnia 29 listopada 2021 r., znak: OSK.6220.10.2021 o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko winna być przedłożona w oryginale lub uwierzytelnionej kopii;
  3. we wniosku zostały nieprawidłowo określone nieruchomości lub ich części planowane do przejęcia na rzecz Gminy i Miasta Nisko, uwzględniające działki nr ewid. 5339/6, 5140/314, 5140/287, 5365, 5382/5, 5391, 5417, 5445, 5471/2, 5472/1, 5577/7, 5577/9, 5140/257, 5140/255 które już stanowią własność Gminy;
  4. brak pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych,

w terminie 3 miesięcy od daty otrzymania niniejszego postanowienia.

 Uzasadnienie

            Zgodnie z dyspozycją zawarta w art. 11i ust. 1 specustawy drogowej w sprawach dotyczących zezwolenia na realizację inwestycji drogowych nieuregulowanych w ustawie stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane, z wyjątkiem art. 28 ust. 2. Zatem zgodnie z art. 35 ust. 1 Prawa budowlanego, przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę organ sprawdza:

1) zgodność projektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz ustaleniami uchwały
o ustaleniu lokalizacji inwestycji mieszkaniowej;

2) zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi;

3) kompletność projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno – budowlanego, w tym dołączenie kopii zaświadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 7, dotyczącego projektanta i projektanta sprawdzającego;
dołączenie wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz oświadczeń, o których mowa w art. 33 ust. 2 pkt 9 i 10

4) posiadanie przez projektanta i projektanta sprawdzającego odpowiednich uprawnień budowlanych na podstawie:

a) kopii dokumentów, o których mowa w art. 34 ust. 3d pkt 1 – w przypadku uprawnień niewpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane,

b) danych w centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia budowlane– w przypadku uprawnień wpisanych do tego rejestru;

4a) przynależność projektanta i projektanta sprawdzającego do właściwej izby samorządu zawodowego na podstawie:

a) zaświadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 7 – w przypadku osób niewpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane,

b) danych w centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia budowlane– w przypadku osób wpisanych do tego rejestru.

W ramach sprawdzenia jw. ustalono, co następuje:

ad pkt 1

Zgodnie z art. 11 b i d ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 311) do wniosku o wydanie decyzji zrid opinie właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz Wójta (burmistrza, prezydenta miasta) wynikające z art. 11 b ust 1 ustawy jw. winny być załączone w oryginale lub uwierzytelnionej kopii. Do wniosku załączone zostały kserokopie wymaganych opinii.

ad pkt 2

W ślad za art. 76a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego decyzja Burmistrza Gminy i Miasto Nisko z dnia 29 listopada 2021 r., znak: OSK.6220.10.2021 o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko winna być przedłożona w oryginale lub uwierzytelnionej kopii. Do przedmiotowego wniosku została załączona kserokopia decyzji.

ad pkt 3

We wniosku zostały nieprawidłowo określone nieruchomości lub ich części planowane do przejęcia na rzecz Gminy i Miasta Nisko, uwzględniające działki nr ewid. 5339/6, 5140/314, 5140/287, 5365, 5382/5, 5391, 5417, 5445, 5471/2, 5472/1, 5577/7, 5577/9, 5140/257, 5140/255 które już stanowią własność Gminy;

ad pkt 4

Zgodnie z art. 389 pkt 6 ustawy Prawo wodne na wykonanie urządzeń wodnych wymagane jest uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego.

W razie stwierdzenia naruszeń w zakresie określonym art. 35 ust.1, art. 35 ust. 3 Prawa budowlanego obliguje organ do nałożenia obowiązku usunięcia nieprawidłowości, w związku z czym orzeczono jak w sentencji.

Nie wykonanie w w/w terminie określonych w postanowieniu obowiązków spowoduje wydanie decyzji o odmowie zatwierdzenia i udzielenia pozwolenia na budowę.

Na postanowienie niniejsze nie służy stronom zażalenie, a strona może je tylko zaskarżyć w odwołaniu od decyzji (art. 141 i 142 Kpa)

Z up. STAROSTY
 Mgr inż. Piotr Słotwiński
 NACZELNIK
 Wydziału Architektury
 i Budownictwa

Autor: Piotr Słotwiński

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2025-07-11 11:45przez: Piotr Słotwiński
Opublikowano:2025-07-11 11:45przez: Jarosław Zalewski
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Nisku
Odwiedziny:12

Rejestr zmian

  • Brak wpisów.

Banery/Logo