11 lipca 2025
Postanowienie AB.6740.8.5.2025
STAROSTA NIŻAŃSKI
37-400 Nisko
Pl. Wolności 2
Nisko, dnia 10 lipca 2025 r.
AB.6740.8.5.2025
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 35 ust. 3 w związku z art. 34 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.) art. 11i ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 311) oraz art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572.)
postanawiam
na Burmistrza Gminy i Miasta Nisko, Plac Wolności 14, 37-400 Nisko
nałożyć obowiązek usunięcia następujących nieprawidłowości występujących w dokumentacji przedłożonej przy wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej pn.: „Budowa drogi gminnej wzdłuż cieku Borowina oraz przebudowa odcinka drogi gminnej ul. Dąbrowskiego na osiedlu Podwolina w Nisku”
- zgodnie z art. 11 b i d ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 311) do wniosku o wydanie decyzji zrid opinie właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz Wójta (burmistrza, prezydenta miasta) wynikające z art. 11 b ust 1 ustawy jw. winny być załączone w oryginale lub uwierzytelnionej kopii;
- w ślad za art. 76a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego decyzja Burmistrza Burmistrza Gminy i Miasto Nisko z dnia 29 listopada 2021 r., znak: OSK.6220.10.2021 o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko winna być przedłożona w oryginale lub uwierzytelnionej kopii;
- we wniosku zostały nieprawidłowo określone nieruchomości lub ich części planowane do przejęcia na rzecz Gminy i Miasta Nisko, uwzględniające działki nr ewid. 5339/6, 5140/314, 5140/287, 5365, 5382/5, 5391, 5417, 5445, 5471/2, 5472/1, 5577/7, 5577/9, 5140/257, 5140/255 które już stanowią własność Gminy;
- brak pozwolenia wodnoprawnego na wykonanie urządzeń wodnych,
w terminie 3 miesięcy od daty otrzymania niniejszego postanowienia.
Uzasadnienie
Zgodnie z dyspozycją zawarta w art. 11i ust. 1 specustawy drogowej w sprawach dotyczących zezwolenia na realizację inwestycji drogowych nieuregulowanych w ustawie stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane, z wyjątkiem art. 28 ust. 2. Zatem zgodnie z art. 35 ust. 1 Prawa budowlanego, przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę organ sprawdza:
1) zgodność projektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz ustaleniami uchwały
o ustaleniu lokalizacji inwestycji mieszkaniowej;
2) zgodność projektu zagospodarowania działki lub terenu z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi;
3) kompletność projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno – budowlanego, w tym dołączenie kopii zaświadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 7, dotyczącego projektanta i projektanta sprawdzającego;
dołączenie wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz oświadczeń, o których mowa w art. 33 ust. 2 pkt 9 i 10
4) posiadanie przez projektanta i projektanta sprawdzającego odpowiednich uprawnień budowlanych na podstawie:
a) kopii dokumentów, o których mowa w art. 34 ust. 3d pkt 1 – w przypadku uprawnień niewpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane,
b) danych w centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia budowlane– w przypadku uprawnień wpisanych do tego rejestru;
4a) przynależność projektanta i projektanta sprawdzającego do właściwej izby samorządu zawodowego na podstawie:
a) zaświadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 7 – w przypadku osób niewpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane,
b) danych w centralnym rejestrze osób posiadających uprawnienia budowlane– w przypadku osób wpisanych do tego rejestru.
W ramach sprawdzenia jw. ustalono, co następuje:
ad pkt 1
Zgodnie z art. 11 b i d ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 311) do wniosku o wydanie decyzji zrid opinie właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz Wójta (burmistrza, prezydenta miasta) wynikające z art. 11 b ust 1 ustawy jw. winny być załączone w oryginale lub uwierzytelnionej kopii. Do wniosku załączone zostały kserokopie wymaganych opinii.
ad pkt 2
W ślad za art. 76a ustawy Kodeks postępowania administracyjnego decyzja Burmistrza Gminy i Miasto Nisko z dnia 29 listopada 2021 r., znak: OSK.6220.10.2021 o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko winna być przedłożona w oryginale lub uwierzytelnionej kopii. Do przedmiotowego wniosku została załączona kserokopia decyzji.
ad pkt 3
We wniosku zostały nieprawidłowo określone nieruchomości lub ich części planowane do przejęcia na rzecz Gminy i Miasta Nisko, uwzględniające działki nr ewid. 5339/6, 5140/314, 5140/287, 5365, 5382/5, 5391, 5417, 5445, 5471/2, 5472/1, 5577/7, 5577/9, 5140/257, 5140/255 które już stanowią własność Gminy;
ad pkt 4
Zgodnie z art. 389 pkt 6 ustawy Prawo wodne na wykonanie urządzeń wodnych wymagane jest uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego.
W razie stwierdzenia naruszeń w zakresie określonym art. 35 ust.1, art. 35 ust. 3 Prawa budowlanego obliguje organ do nałożenia obowiązku usunięcia nieprawidłowości, w związku z czym orzeczono jak w sentencji.
Nie wykonanie w w/w terminie określonych w postanowieniu obowiązków spowoduje wydanie decyzji o odmowie zatwierdzenia i udzielenia pozwolenia na budowę.
Na postanowienie niniejsze nie służy stronom zażalenie, a strona może je tylko zaskarżyć w odwołaniu od decyzji (art. 141 i 142 Kpa)
Z up. STAROSTY
Mgr inż. Piotr Słotwiński
NACZELNIK
Wydziału Architektury
i Budownictwa
Metryczka
Wytworzono: | 2025-07-11 11:45 | przez: Piotr Słotwiński |
---|---|---|
Opublikowano: | 2025-07-11 11:45 | przez: Jarosław Zalewski |
Podmiot udostępniający: | Starostwo Powiatowe w Nisku | |
Odwiedziny: | 12 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.